söndag 2 december 2012

Biverkningar Oralmedic

Jag har återkommande afte som jag är rätt övertygad om är hormonell. När oralmedic kom för ett par år sedan tog en tandläkarvän med några prover till mig och jag testade. På en blåsa på tungan funkade det över förväntan, men på en blåsa på insidan av underläppen blev det katastrof. Det kom lite medel utanför själva afteområdet. När jag vaknade morgonen efter var allt skinn uppluckrat runt aften och några timmar in på dagen hade det bildas enorm afte under det uppluckrade skinnet. Jag hade en blåsa som var större än en femtioöring och som var aktiv och pulserade HELA tiden. Hade så ont att jag fick feber. Det tog fyra veckor för den att försvinna - i två av dessa var den i full blomning. Är inte jättesugen på att testa oralmedic igen. Någonsin. Men nu har jag varit blåsfri tre dagar sedan slutet av september och sitter här med fem blåsor i munnen och med en känsla av att det skulle göra mindre ont att skära bort alla afteområden med slö kniv. Fast det är nog bättre att testa oralmedic igen istället. Är det någon annan som har fått samma biverkning som jag någon gång? Vågar man testa igen?

2 kommentarer:

  1. Jag skulle inte prova oralmedic igen, tycker inte den funkar och mina afte är också på någotvis kopplade till hormonerna. Gå till vårdcentralen imorgon och be att få klobetasol propionat, det enda som hjälper.

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående, klobetasolpropionat är det som på riktigt hjälpt mig.

    SvaraRadera