tisdag 25 maj 2010

Mina tankar

Hej

Såklart har jag precis som alla andra som bloggar här besvär med återkommande afte.

Mina iakttagelser så här långt:
Har aldrig haft problem med detta tidigare. Det började dock för ett och ett halvt år sedan, i samband med att jag blev klar med min utbildning och började jobba. För mig är det helt klart att detta beror på stress eftersom jag jobbar 50-60 tim/vecka, mycket eget ansvar och allt är alltid bråttom. Blåsorna återkommer en gång i månaden, ca 1-3 st åt gången som håller i sig i ca 10 dagar. Jag verkar vara ganska lindrigt drabbad men upplever det ändå som ett stort problem, särskilt med avseende på humör och ätande.

Sedan i mars har jag ätit vitaminer som innehåller B12 och det har faktiskt hjälpt! Det är något som jag rekommenderar. Dock råkade jag bita mig i kinden i helgen och två dagar senare kom blåsorna, dels vid såret men också på andra ställen. Jag upplever det som att de blåssar upp när det finns en obalans i munnen.

På lunchen ska jag iväg till Apotek C W Scheele på klarabergsgatan 64 och köpa oralmedic som finns i deras sortiment. Gillar tanken på att hämnas på blåsorna!

Kan även meddela att jag sagt upp mig från mitt jobb för att börja på ett betydligt mindre stressigt alternativ. Inte enbart på grund av blåsorna men visst har det bidragit.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar