lördag 5 maj 2012

Rökning och afte

Hej alla.

När jag var barn och tonåring hade jag jättemycket blåsor hela tiden, men med tiden så försvann dom utan att jag tänkte så mycket på det, fick själv barn och min son har massa blåsor han med, han har haft det sen han var 5-6 år och idag är han 17. jag har försökt att ge honom hopp om att dom förhoppningsvis försvinner för han med som dom gjorde för mig.
Men för 3 och en halv vecka sen så slutade jag röka och redan några dagar efter sista cigaretten så kom det en blåsa och idag har jag ca 20 i mun och hals. (visst jag kommer ju ihåg att dom gjorde ont sen jag var ung men inte så här Ont ) Pratade med min läkare som hjälpte mig på vägen med att bli av med cigaretterna och han säger att det är väldigt vanligt att man får blåsor i munnen när man slutar röka, och att forskning har visat att rökning har en minskande effekt på dom.

Naturligtvis skall man inte börja röka för att minska blåsorna, men jag undrar om någon annan har märkt detta med?
dessutom så undrar jag om det är någon som är stor rökare här som har massa blåsor ändå?

/Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar