söndag 25 november 2012

Läkemedel som fungerar

Har förut skrivit om detta och sett att andra också gjort det. Men jag vill åter igen tipsa om läkemedlet Klobetasolproprionat. Fick nys om det för drygt tre år sedan, tog kontakt med en tandläkare som testat det med framgång och jag fick recept. Det är en i princip lukt- och smakfri vätska som sköljes i munnen vid blåsor. Det ger ingen smärtlindring men blåsorna försvinner på drygt tre dagar och återkommer mycket mindre frekvent. Jag har haft problem med afte sedan tonåren och jag är 28 nu och Klobetasolproprionat har gjort så otroligt stor skillnad. Det tar bort blåsorna, som nästan aldrig kommer längre. 

Ville bara tipsa om det här igen då det verkligen, verkligen har hjälpt mig. 

1 kommentar:

  1. Klobetasol fick jag för 5 år sedan och det räddar mitt liv! Har lidit i 33år och sen var det så lätt.. inte att få bort dem för min del för jag får nya men med Klobetasol.. så vänder förloppet genast o de läker ut fort så är man på direkt så kan man slippa ha spec. ont. REcept hos tandläkare Gott folk!

    SvaraRadera