lördag 16 februari 2013

Aftevänner.

Här kommer ännu ett tips på hur man kan slippa sin afte... Det är inte bevisat på något vis, men för MIG funkar det något så kopiöst.

Jag hade måttlig afte som barn, sen försvann det i tonåren och hade inga blåsor på många år för att sedan dyka upp igen i 23-årsåldern ungefär. Då var det med förnyad kraft, blåsorna varade i 10 dagar eller mer, gjorde fruktansvärt ont och det kändes varmt och ömt även utanpå kinden. Aften dök upp ungefär en gång i månaden och jag kopplade det som i samband med menstruationen. Jag skrev upp i almanackan varje gång jag hade afte för att försöka se något samband. En sommar hade jag inte några blåsor på lite mer än två månader, men så fort hösten kom dök de upp igen. Något år senare började det talas om D-vitamin både här och där, vilket jag provade. Och ta mig tusan, jag slipper afte!!! Slarvar jag ett par veckor med D-vitaminpillrerna är aften där igen. Kan tilläggas att jag är vegetarian och vegetarisk kost innehåller mindre D-vitamin än "kött"-kost.

Är det någon som har provat och har egna erfarenheter? För mig är D-vitamin den stora räddningen och hoppas att det kan hjälpa även andra som lider där ute.

//Ellen


1 kommentar:

  1. Har testat Berocca som innehåller B- och C-vitamin. Funkar skapligt.

    SvaraRadera