onsdag 28 oktober 2009

Jag börja tro att det berodde på mat/dricka

Hej! Jag lider verkligen med alla er där ute som har afte. Jag har det själv och har haft det så länge jag minns. Afte är grymt och sätter sig på en massa märkliga ställen i munnen, jag brukar ofta få nere i halsen, på mandlarna eller nånstan i övriga munnen. Det finns nog inte ett ställe i munnen som jag inte haft en afte-blåsa på.

När jag får blåsor, brukar jag alltid få många. Alltid minst fem, detta gör det mycket svårare att äta och det blir galet jobbigt att prata. Blåsrona brukar försvinna efter tio dagar, men brukar nästan alltid komma tillbaka efter tio dagar igen. Så på 30 dagar, har jag afte 20 utav dem!

Jag har haft många egna teorier till dessa blåser, varför får jag dem? Jag blir väldigt sällan sjuk, så min tänke har varit många gånger att jag kanske får afte istället för att bli sjuk. Men när jag tänker efter så skulle jag varit sjuk väldigt ofta, då jag har afte så pass ofta som jag har.

Några andra teorier som jag har är att det kanske är något man äter/dricker som gör att man får blåsorna. Under en semester för att par år sen drack jag mycket coca cola och fick grymt mycket blåser, så jag tänkte att blåsorna kanske berodde på för mycket cola. Men efter att ha slutat med cola, så fick jag fortfarande blåsor. Jag har provat allt, för nått år sen sluta jag dricka alkohol för att jag tänkte att de kunde bero på det, men afte-blåsorna försatte att komma. Sen har jag provat att inte äta söta saker, frukt och kött, men afte-blåserna uppkommer fortfarande två gånger i månaden. Så jag antar att det inte finns något att göra!

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar