tisdag 6 oktober 2009

Vatten

Hej alla medmänniskor!
Nu är de här igen. De där objudna som då och då dyker upp i munnen. Hemma från jobbet idag och blir det i morgon med och sen får vi se om de börjar ge med sig...

Tänkte höra om det är fler än mig som ser ett samband mellan utbrotten och vad det är för dricksvatten där man bor? Det är nämligen så att när jag dricker vatten från en ytvattentäkt har jag ständigt blåsor, men dricker jag från en grundvattentäkt är blåsorna kanske 1-2ggr/år. Märkligt va? Så i Skellefteå - blåsor, Sunne - blåsor, Visingsö - blåsor, Umeå - inga blåsor, Bureå - inga blåsor och det är som sagt grundvattentäkt i Umeå och Bureå. När jag läste ett par månader i Brighton hade jag inte heller blåsor men vad de har för vattenförsörjning vet jag inte..?
Nu bor jag i Bureå och har fått första utbrottet sedan jag flyttade hit i november förra året. Kontaktade vattenverket och de hade haft avvikande vattenprover sist "Lägre pH vilket inte har påverkat metallhalterna" så jag vet inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar