söndag 25 oktober 2009

Medlidande.
Hej, jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter av afte-blåsor.
Mina besvär uppkommer oftast efter det att jag skadat mig i munnen, t.ex. biter mig i kinden. Tyvärr så gör jag detta i sömnen ibland och det är då svårt att stoppa. Mina afte kommer då oftast efter ca 1-2dagar och varar i ca 1vecka. Under denna period har jag svårt för att äta och till och med att prata. Jag blir VÄLDIGT sur, vresig och irriterad. Mina käkar spänner sig och det värker ner i nacken. Det är ett rent he*te rent ut sagt!!!
För ett par år sedan kunde man få flytande xylocain på resept, men tyvärr har de slutat tillverka det nu. Om man sköljde munnen med det så var den bortdomnad i ca 30min och det kändes underbart... numera brukar jag ta Andolex som även det är receptbelagt. Det renar och bedövar lite men inte alls som xylocainen gjorde :(
Mina förhoppningar är nu, efte att ha läst lite här på forumet, att få tag på oralmedic!
Jag ringer till min tandläkare direkt på måndag morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar