tisdag 21 september 2010

Oralmedic är verkligen värt ett försök

Hej,

Jag lider av afte och har gjort det sedan urminnes tider och som så många andra kan jag nog inte härleda det till mer än nedsatt immunförsvar vid förkylning eller stress på jobbet samt hårt bröd eller annat som kan riva upp sår i munnen, och som sedan blir till afte.

Jag har provat Zendium, Aftamed (och någon fransk motsvarighet), Munskölj av olika sorter, och nu senaste 3 månaderna även Behepan (ett tillskott av B-12) men utan framgång. Det var med stor sorg jag insåg att min enda tröst, Kenakort, slutade tillverkas då det var den enda gel som verkligen fäste och dessutom verkade hjälpa till vid läkningen (Aftamed är bara bortkastade pengar men man griper ju efter varje halmstrå när det gör som ondast)...

...MEN igår gick jag ännu en gång in på Apoteket (Hjärtat) och blev visad Oralmedic. 2 behandlingar för 139kr är ju inte billigt men det var värt ett försök. Igår kväll applicerade jag en behandling på 3 relativt stora blåsor som gjort så sjukt j*vla ont. Oralmedic gjorde ondare! Men jag vågade knappt tro på resultatet nån minut senare, smärtan var borta. Fylld av skepsis utgick jag från att smärtan skulle vara tillbaks imorse men icke. Blåsorna är ju inte läkta men smärtan är borta. Låt oss se vad som händer de närmsta dagarna med både smärta och läkningsprocess men jag råder alla er som ännu inte provat att faktiskt testa. Varenda timme utan smärta är värt många kronor.

Finns det någon där ute som haft några biverkningar av Oralmedic?

För er som av olika anledningar inte får samma positiva effekt av Oralmedic som jag eller som kanske inte kan använda den pga allergi eller graviditet kan jag bara tipsa om färsk ingefära. Jag är en sån där som helst undviker värktabletter och har märkt att om jag tuggar på färsk ingefära så bedövas munnen. Ingefära ska väl även vara nyttigt på flera andra sätt så testa det.

Mvh
Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar