onsdag 29 februari 2012

Aftemannen..

Jag finner det här vara fruktansvärt intressant läsning. Tills just alldeles nyligen hade jag ingen aning om att det är så många runt omkring som också lider av afte.  Ingen (förutom min syster och jag) lider av afte i min umgängeskrets.  Afteblåsor har jag haft så länge jag kan minnas och kan till och med påminna mig om att det var värre när jag var mindre. En gång hade jag (och utan att ljuga) 24 st blåsor samtidigt i munnen, svaljet, överallt. Små äckliga jävla skitblåsor överallt, som tillslut växte ihop och blev större. Det under när jag var mellan 4 år eller kanske 5. Värsta upplevelsen av afte jag någonsin haft..
  Nu är jag 22 och har väl mer eller mindre lärt mig leva med blåsorna så att säga, jag har ju inte blåsor hela tiden men det kommer med jämna mellanrum på 2 veckor.
  Även jag har testat Kenakort-T och det funkade utomordentligt bra för min del. På med det innan man gick och la sig och redan nästa dag så var alltid blåsorna så gott som smärtlösa och nästan borta. Fantastiskt medel!
   Jag som haft blåsor så pass länge har hunnit testa säkert alla anti-afte mediciner som finns utan att hitta någon som ens fungerar i närheten av Kenakort.
Jag fick en munskölj som hette andolex (receptbelagt), tydligen väldigt starkt. Det fungerade för att bedöva munnen HELT ( och stickningar i tunga ) i ca 20-30 minuter i svåra fall. Men en smärre överdosering med munsköljet gjorde så att hud från mitt tandskött lossnade ( nej jag blev inte tandlös eller nåt sånt ). men små små lager av "skinn" lossnade som jag kunde så att säga dra eller skrapa loss så jag slutade omedelbart med de där.

En sak jag nu på senaste testat, en teori om man kan säga så. Är "Listerine" & "Listerine Zero" - Det fungerar faktiskt för mig och det motverkar mina blåsor. Men när man väl redan har en blåsa så fungerar det inte som att det avlägsnar blåsorna utan då använder jag det mer för att hålla munnen ren (vilket naturligtvis är viktigt).
  Men ni som inte testat det, när ni är blåsfria, börja använda "Listerine" eller "Listerine Zero" morgon/kväll
och framförallt när ni känner att ni har dålig andedräkt eller att munnen känns "smutsig". Tex 5 minuter efter en kopp kaffe.  (Listerine innehåller alkohol, Listerine Zero gör inte.)

Haft en blåsa nu i nästan 3 veckor straight längst bak vid mina kindtänder, som faktiskt blev så stor att jag fick svårt att prata, le och fick tillslut lov att sjukskriva mig en hel vecka! Eftersom att mina kindtänder skaver rakt i blåsan (den uppkom efter att jag bet mig i kinden). Tror till och med att den lämnat ett ärr..
p.s Alltid i samband med blåsa (var som helst i munnen) får jag fruktansvärt ont i "strängen" under tungan, den blir torr, sträv och känns som att den ska gå av så fort man sträcker på tungan.
Någon annan som upplever detta fenomen?

Summering: Införskaffa Kenakort-T

..och om det är någon som har och vill bli av med till en värdig peng. KarlbergJ@live.se

1 kommentar:

  1. Hej!
    Blir förvånad över det du skriver om Listerine. Min tandhygienist är mycket aktiv och intresserad av afte. Hon varnar för Listerine då det sliter på och liksom fräter på slemhinnan i munnen. /M

    SvaraRadera