måndag 20 februari 2012

Snälla låt mig dö!!!

Jag har haft afte sedan jag var barn. På den tiden var det mycket värre, då kunde jag ha hela kinden som en enda blåsa. Numera kommer det i skov. Jag har slutat bli förkyld på riktigt, numera kommer det små blåsor som talar om att jag är förkyld. Dessa kan jag leva med. Värre är det med min afte. Hade ett anfall av det senast 2009 och då kom det en stor blåsa i munnen och en i underlivet. Trodde jag hade fått annat men nej, afte kan dyka upp även där. Kul!

Nu sitter jag med två urgulliga blåsor som sitter på samma kind (insidan) de är en bit ifrån dem men jag har sett att det går en rand (vit) mellan dessa två. I natt vaknade jag (efter att ha råkat röra på munnen) med så våldsamma smärtor att jag helt seriöst funderade på att sjukskriva mig. Jag får liksom er andra ont i käkbenet, örat, tänderna och kinden. Just nu har mina "mognat" och är så där vita och stora.

Hur som haver, jag har lyckats gråtit till mig att få xylocain viskös utskrivet för något år sedan. Det hjälper för en liten stund. Dock blir ju halva munnen bedövad, salivmängden ökar för att sedan helt torrläggas. Men det hjälper så pass att jag kan prata för en stund. Emellan det vill jag bara dö. Jag får typ ont i alla leder tack vare denna förbannade afte.

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar