måndag 19 mars 2012

Afte är inte samma sak som afte! Detta slår mig när jag läser alla inlägg i bloggen! Här finns de som suckar över en eller ett par blåsor, och de som sjukskriver sig för att de har några blåsor på tungan som gör det svårt att äta! Och så läser man om de som har munnen full av blåsor, jag är en av dom! Jag vill inte förringa smärtan och obehaget av en eller att par blåsor, men jag tror inte att det är samma typ av sjukdom vi pratar om!

Jag hoppas att när forskningen gått framåt så ser vi att det finns flera undergrupper av det vi kallar afte idag. Och då kanske hjälp finns att få! Man sorterar ju redan blåsorna i tre olika sorter, jag har minor och major samtidigt, mer eller mindre kroniskt! Men även beskrivningarna av minor och major känns futtiga i jämförelse med min mun! Att vända sig till apotekets receptfria sortiment, att använda den hyllade aftex eller oralmedic är för mig lika meningslöst som att smärtlindra ett benbrött eller en födande kvinna med panodil!

Så nej, Jag tror inte vi pratar om samma sjukdom, egentligen!!

Maria igen!

1 kommentar:

  1. Fy fan jag lider med dig. Jag har EN liten just nu på tungan. Den är ca 5mm stor och har varit där snart två veckor.
    Kan fan inte föreställa mig det du genomlider. Styrka till dig!

    SvaraRadera