torsdag 8 mars 2012

Varför?!

För några dagar sedan, så fick jag väldigt ont i munnen och pratade med min mamma som är undersköterska. Hon trodde att jag hade Afte och när jag läste om det på Afte.se så är jag fullt benägen att hålla med.

Jag har så galet ont, jag gråter när jag äter och jag kan inte skratta. Jag har Afte på insidan av min vänstra kind, det är ett hål liksom, precis som det stod på Afte.se

Jag undrar om det finns någon bra huskur som jag kan lindra den här förbannade smärtan, jag har både Aftex salva, och munskölj. Dessutom går jag på ipren och panodil konstans men, jag har så fruktansvärt ont fortfarande! Jag känner mig dessutom frusen och lite småsjuk.. Är det vanligt?

/Sofie

1 kommentar:

  1. Jag har också ett sår på min vänstra kind och är i detta nu hemma från jobbet pga detta. Jag känner mig också febrig och hängig.

    Mitt bästa tips för att kunna stå ut och lyckas äta är Xylocain, receptfri bedövningssalva från Apoteket. Jag stryker på med en tops eller bomullstuss, låter det verka en stund och sköljer sedan munnen.
    Inatt har jag även haft en bomullsrondell i kinden för att undvika skav mot såret från tänderna.
    Så om du inte provat det ännu, köp Xylocain! Men se till så du inte tar för mycket och blir bedövad i hela munnen :)

    /A

    SvaraRadera