lördag 18 augusti 2012

Fungerande läkemedel!

Har haft afte sen tonåren men dom försvann när jag började röka och var borta under hela tiden som jag var rökare men kom tillbaka som ett brev på posten 2-3 veckor efter att jag slutade vilket starkt bidrog till ständiga misslykanden att sluta röka. För 10 år sen lyckades jag dock att sluta röka för all framtid och aften kom tillbaks och var OLIDLIG men jag stod ut i 5 år innan jag uppsökte läkare som gav mig det ena verkningslösa preparatet efter det andra tills jag en dag stötte på en läkare som sa: prove Neurosedyn! (numera kallat Thalidomide)
Ett ganska kontroversiellt läkemedel och det var inte lätt att få tag på, var tvungen att skriva på en jäkla massa papper (nu är det tillåtet igen oich inga problem)
Funkar UTMÄRKT! När jag äter thalidomiden så har jag inga blåsor över huvud taget....
Som tur är är jag fölr gammal att skaffa barn (Thalidomide ger fosterskador) så dom biverkningarna behöver jag inte oroa mig för... det finns några andra men jag tar dom små biverkningarna MYCKET hellre än blåsorna....

2 kommentarer:

  1. Neurosedyn (Thalidomide) låter inte som något bra alternativ utom i mycket specifika undantagsfall. Man måste tänka på att unga desperata (smärtpåverkade) personer kan lockas att pröva preparatet i tron att de kanske aldrig kommer att skaffa barn. Senare förändras situationen (det kan ske rätt hastigt) och de befinner sig plötsligt rollen att bli föräldrar. Då är skadan tyvärr skedd och missbildade barn kan bli resultatet, vilket vore mycket olyckligt. Neurosedyn bör absolut tas bort från resonemanget, sökandet efter ett fullgott och garanterat ofarligt medel mot Afte måste fortsätta!

    SvaraRadera
  2. Oh nej, Thalidomide är INTE något bra alternativ annat än i extremfall som mitt. Unga människor som är i fertil ålder ska INTE äta Thalidomid och man får under INGA omständigheter ha oskyddad sex när man äter Thalidomide men för någon som mig som har passerat ålder för barnanskaffande och som hade 3-8 blåsor dagligen i 5 års tid och som efter att jag börjat äta Thalidomiden inte haft en enda blåsa på 6 år är det ett underbart läkemedel.
    Jag tror ej heller att det finns någon läkare som skriver ut Thalidomid till någon bara på måfå... men eftersom det funkat så bra för mig ville jag ändå förmedla informationen ifall det möjligtvis finns någon annan i samma situation som jag var i.
    Thalidomide är inte för alla.... men kanske för några.

    SvaraRadera