fredag 4 januari 2013

Afte eller inte?




Har helt plötsligt fått dessa blåsor/utslag i halsen. Aldrig under 30år haft något liknande.
Har för övrigt ätit omprazol och slutat med nikotin.
Är det en känd faktor att sluta med nikotin kan vara en utlösande faktor för Afte?
Samtidigt har ju inte magen något naturligt skydd av infektioner medan man äter omeprazol, detta då upp till 95% av magsyran försvinner. Är även yrsel ett vanligt symptom vid afte?
Har nu haft dessa blåsor i över 3v, dessa första blåsor har försvunnit för att sedan på väg att blossa upp på nytt igen..

Som sagt känner mig inte alls förkyld i övrigt, förutom den konstanta yrseln.
Man blir ju rätt less, brukar träna 4-5 dagar/vecka. Har dock ingen vetskap om man kan träna som vanligt vid afte. Detta är ju mera som en halsinfektion och finns ju ev risk med hjärtmuskel inflammation etc? Det som är mest frustrerande är ju att det inte finns något som kan påvisa vad skiten är.

En fördel är ju att det är en billig deff/bantning.. Gör ju så fruktansvärt ont att det inte går att äta annat än typ fil.

1 kommentar:

  1. Jag har också skiten i halsen nu. Børjade med en blåsa längst bak i munnen som var hanterbar men när den førsvann kom minst en ny i halsen och så har det klättrat neråt i svalget i 2v. Påskhelgen førstørd. Hoppas innerligt att detta är den sista!

    Vad gäller träning så måste jag sluta med all träning helt enkelt för att inte rasa okontrollerat i vikt pga. att jag inte kan äta. Jag har problem att hålla vikten uppe vilket suger extra hårt eftersom jag bara måste fortsätta äta även med detta.

    Men hur kan du äta fil?? Det är ju kletigt och surt. Tog precis en yoghurt och det gjorde fantastiskt ont. Måste skølja ner allt med citronvatten (ska va lite surt, men bara lite), gärna med lite salt i också.

    Har äntligen fått tag på Longo Vital i norge så hoppas jag kan bromsa detta.

    SvaraRadera