torsdag 23 april 2009

Många tips men vad ska man välja

Har haft problem med munblåsor ca 25 år vilket bland annat har resulterat i skyhöga tandläkarkostnader pga försvårad munrengöring. Problemen återkommer minst en gång i månaden och blåsorna varar i ca 2 veckor. Inte mycket tid som man är "blåsfri". Eftersom detta dessutom förvärrats det sista året har jag lusläst internet för att försöka hitta en lösning. Har provat de flesta av apotekets preparat och zendiumtandkräm utan resultat.

Nu har jag hittat en massa nya tips på internet, byta kost, olika téer, örter, kosttillskott, mystiska salvmixturer, tuggummin, eltandborstar mm. Det är säkert något av tipsen som fungerar, frågan är bara i vilken ände man skall börja. Det är ju inte direkt gratis med olika mediciner och vitaminer. Men samtidigt måste något göras för att uthärda "helvetet", det enda som funkat för mig är att bedöva blåsorna med ren sprit men det gör så vansinnigt ont när man tar det på blåsorna så tårarna rinner.

Tycker att teorin met järn och b-vitamin låter som en ganska vettig lösning så jag skall prova med det iallafall.

Hoppas...hoppas...

1 kommentar:

  1. Kanske kan du testa aloeveratandcremen som verkligen hjälpt mig, under tiden som du tex testar järn och b-vitamin.

    Borsta tänderna skall man ju ändå göra, så där kan man ju forsätta att prova sig fram utan för stor extrakostnad.

    /Josefin

    SvaraRadera