måndag 14 december 2009

Slit blåsor

Tack för en bra sida =)
Det är skönt at veta att man är inte ensam om att ha dom små vita demonerna i sin munn.

Jag har jätte mycket problem med dom när jag var mindre sen försvann dom och ja tänkte ja nu är skitet borta men nej då. Jag är ca 25 år i dag och demonerna har hittat mig i gen.
fast denna gången 10 ggr värre. Jag fick ont i halsen sen satte den sig bakom visdoms tanden sen fick jag en till på andra sidan =( jag kunde inte öppna munnen på 2 veckor käkade soppa och drack med sugrör. Jag köppte sensody för jag har hört att det är det som skummar i vanlig tandkräm mann inte tåler occh tänkte nu är det över men nej då.

Nu har två nya en uppe och en nere så jag kan inte börsta tänderna på höger sida för det gör jävulusiskt ont. jag håller helt med om att man känner sig febrig och är på almännt dåligt humör.

Det jag kan säga är att mina uppkommer när jag har ätit tomat om jag råkar köra emot med tanborsten, om jag råkar bita mig och verkar som om det även kommer när man äter sura saker.

jag har provat aftamed krämen men jag tycker inte att den hjälper alla gånger någon annan som har en uppfattning om den krämen?

Jag kan tipsa dom som varit på vårdcentralen att gå till tandläkaren i stället dom skriver ut ett med el som är på recept som heter Andolex det är en munsköljning som man får när man blitt opere´rad i munnen det gör jävligt ont att ta på men man känner hur smärtan avtar och man kan ta det hur ofta man behöver + att har man dom i halsen så kan man gurgla sig i det.
Man får absolut inte svälja det men detta kan jag rekomendera.

Skriv gärna ett svar om någon har provat det vad ni tycker eller om ni kommer prova det samt om det finns något annat.

Hoppas att det hjälper någon stackare.

Ha det fint / Veronica

2 kommentarer:

  1. Jag har afte just nu, köpte för första gången ett läkemedel mot det. Det blev aftamed men jag får inte gelen att sitta, den kladdar bara runt och ger ingen lindring alls.

    SvaraRadera
  2. Xylocain viskös! Tala med din tandläkare, detta är det som bäst hjälper mig. Även corsodyl (klorhexidin) ger viss hjälp.

    SvaraRadera