torsdag 25 november 2010

Min alldeles egna afte historia.

Jag har haft afteblåsor så länge jag kan minnas,ofta i samband med menstruationen. Nu på sista tiden har dom kommit allt oftare och nu behöver jag till och med vara hemma från jobbet i flera dagar när dom kommer,eftersom jag har ett serviceyrke och kan inte ens prata utan att det gör så ont så tårarna kommer.
Dom blir ungefär lika stora som ärtor oftast,sätter sig på tandkött,kinder och tunga. Under natten har jag märkt att de allra största brukar blöda samt vara, och blåsornas var fastnar på tänderna, så på morgnarna får man "dra" loss blåsan för att kunna prata.
Är det nån annan som har sådana här helvetes-blåsor?
Jag visade mina blåsor för en vän,som aldrig hade sett blåsor förut, och som utbrast att jag måste ha ätit nåt jag kan vara allergisk emot.
Kan det kanske ligga nån sanning i det? Är det nån som vet?

Eller har det att göra med bakteriefloran?

Väldigt tacksam över att denna blogg finns!

Mvh Jonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar