lördag 13 augusti 2011

Canker-Rid

Hej!

Har nu under ett antal månader utvärderat ett medel från en biodlare i USA. Efter att ha gjort lite research och läst ett stort antal lyriska kommentarer var jag extremt misstänksam mot detta medel, men vad gör man inte med en fet blåsa i munnen.
Jag kan bara beskriva detta medel med ett ord: Succe!

Detta är det enda medel som skyddat(lindrat) och tagit bort blåsorna för mig.
Jag har provat allt, det enda som funkat någorlunda är Oralmedic som gav lindring och skydd i ett antal dagar men sedan blev det ack och ve igen.
Skulle vara intressant om någon annan också vågar prova.

Medlet kommer i en liten plastflaska som räcker länge(dessutom brukar man få med ett par honungskarameller). Det är lättflytande, vilket gör det lite svårt med appliceringen. Min(och andras) metod är att att använda en tops där man skalat bort det mesta av luddet(den suger så himla mycket annars). Jag brukar återanvända topsen(den blir så bra att applicera med efter första behandlingen) men det kanske man egentligen inte skall göra med bakterier och allt.

Hursomhelst, Canker-Rid från Durham's bee farm. Jag tror att det kostade mellan 150-200 kronor inklusive frakt, värt varenda öre.

/Johan J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar