tisdag 19 juli 2011

Tips om tandkräm


Hej!
Jag, min bror och min mamma lider alla av afte. Sen några år tillbaka använder vi tandkrämen Oral B Advantage och tack vare den slipper vi afte-eländet i princip 100%. Kanske nån enstaka gång per år i samband med att man bitit sig i tungan eller liknande. Tyvärr är den ganska svår att hitta dock. Har tidigare köpt den hos tandläkaren men nu har dom slutat sälja den. Hittade den i en affär sist jag var utomlands som tur var och har fortfarande ett par tuber kvar av dem. Provade för några veckor sedan att byta till en annan tandkräm pga ilningar men men... direkt var de förhatliga blåsorna tillbaks. Har försökt ta reda på vad det är i den som hjälper men vet inte vad det kan vara. En sak den innehåller som jag inte tror andra tandkrämer innehåller är Tennflouride.
Jag rekommenderar verkligen alla att prova den om ni kan hitta den. Och om ni kan hitta den så berätta gärna här var någonstans så fler kan köpa den. Och jag själv kan köpa fler :)
Lycka till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar