måndag 29 juni 2009

BioSym tandkräm

Har haft afte i hela mitt liv, under barndomen kunde jag ha upp till fem stycken i taget, det var hemskt! När jag började röka i tonåren försvann min afte. Har som vuxen gjort rökuppehåll, men trillat dit igen när munnen värker så hemskt. Tydligen är det ett känt faktum, även för läkare, att rökning håller afte borta. För ett drygt år sedan slutade jag igen och övergick till snusning. Glatt förvånad upptäckte jag att aften höll sig i schack ändå och tackade snuset för det.

Har nu varit bortrest under ett antal dagar och de små afteprickar jag hade när jag åkte utvecklade sig ohämmat till gamla tiders storlekar - alla tre. Funderade över anledningen och undrar om det kan vara den nya tandkrämen jag började med för ett år sen (ungefär samtidigt som jag slutade röka alltså) och som jag inte tog med på resan som är orsaken? Tandkrämen heter BioZym och är en ny sort som bara innehåller naturliga ingredienser, bla papaya. Läste här att papaya ska vara bra mot afte. Är det nån som har liknande upplevelse?
Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar