fredag 5 juni 2009

Oralmedic

Så lustigt!! Har precis använt detta läkemedel (efter att ha läste om det förra veckan på afte.se) med underbart tresultat!! Hade 3 fullt utvecklade blåsor i munnen, en stor under tunga som gjorde mig nästan oförmögen att äta överhuvudtaget och hade två till på väg under överläppen. Skulle till Italien på romantisk weekend... Kan inte äta ngt som liknar en tomat (svider ju som f..)
Hörde som sagt om denna medicin, som bara skulle finnas hos tandhygienister, men då jag bor i Norge tänkte jag att de kanske var lönlöst för mig att överhuvudtaget leta. Döm om min förvåning när jag fann den på apoteket där jag bor!! Måste testa. Kostade 102 NOK för två "tops" med medicin.
Det var absolut inte skönt att påföra, och smakar illa gör det också.
Tog om kvällen på alla 5 blåsorna, blev svullen under natten, men dagen efter åt jag både tomater, drack apelsin juice och åt skorpor!! Det ni :)Man känner ju fortfarande att man har sår, men man har inga problem med att de är där och det verkar som om de inte sprider sig heller som det känns som att det gör när man inte kan behandla dem. Toppen!!
Kort sagt: Dyrt, men väldigt väl värt det. Och svenskar som bor i närheten av nörska gränsen: det finns alltså på norska apotek också. Supert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar