torsdag 25 februari 2010

Oralmedic

Har haft afte sen 14-15års åldern (29 idag). Håller med vad de flesta skriver, det är ett rent och skärt helvete. Mina blåsor kommer aldrig på tungan eller i svaljet dock som tur är utan bara på insidan av kinder/läppar och oftast 1 max två per gång. Dock är de ganska stora.

Inte hittat ngt konkret och tydligt mönster på när dom kommer, men om man biter sig eller liknande så kommer de med 100% säkerhet. Har testat de flesta tips som jag kunnat läsa mig till på denna sida. Inget har fungerat speciellt bra tyvärr. Använder tex zendium reglebundet. Använder Xylocain för att kunna äta/dricka när aften gör som ondast. De salvor som finns på apoteket hjälper mig inget. Kan tycka att det är ganska skönt att skölja med listerin, svider givetvis när man gör det men efteråt lägger sig en bedövande känsla och det går att pratat någorlunda obehindrat (sen om det är så värst bra mot sjävla blåsan vete fan f-n för den ser irriterad ut och blöder lite lätt).

Har just nu en blåsa som gör ruskigt ont, stod knappt ut idag så letade upp en tandläkare som sålde oralmedic. Testade det för knappa timman sen, så kanske lite tidig med ett utlåtande. Sved något förbannat när man "duttade" på det. Tycker att listerin svider lite, men var inget i jämförelse med detta. Dock så är denna blåsa det kanske värsta jag haft så kanske inte svider så pass mycket med en "vanlig" blåsa. Men det sved bara i några sekunder, kan man leva med. Såhär efteråt så svider och gör blåsan mindre ont. Men den känns fortfarande av, men klart mindre. Är som en hinna över och runt hela blåsan, sen hur den skall sitta kvar och skydda en längre tid låter obegripligt. Men återstår att se, annars får man väl pensla på en omgång till.

Defenitivt värt att prova oralmedic tycker jag. Inget annat jag använt har hjälpt alls, men detta verkar fungera lite i alla fall.

/Tobias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar