tisdag 1 juni 2010

hormoner?

Hejsan! Först och främst, tack för en bra blogg! känns skönt att veta att man inte är ensam med detta helvete...
Hur som helst, jag är en 18-årig tjej som drabbats av afte så länge jag kan minnas. Men för drygt ett år sedan så upptäckte jag att blåsan/blåsorna alltid kommer i samband med min menstruation. De kommer oftast ett par dagar innan eller efter mensens första dag. Jag vet inte när detta började, troligtvis har det varit så här ända sen jag fick mens första gången, jag har bara inte kopplat ihop det med blåsorna. Blåsorna gör även att jag känner mig lite febrig och svettas mycket, speciellt i ansiktet. Så jag antar att afte också kan bero på hormonella förändringar? Eller vad kan det vara? Jag kan inte komma på någon annan anledning, för aften gör aldrig några undantag utan kommer punktligt varje månad :P Och då finns det ju ingenting jag kan göra i förebyggande syfte heller...grr. Så jag undrar om det är någon som har det likadant?

/Hälsningar E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar