måndag 25 oktober 2010

Något har hjälpt

Jag har så länge jag kan minnas haft fruktansvärda problem med Afte. Har över hälften tiden haft blåsor som rejält påverkat viljan att äta eller prata. Har dock inte haft en enda blåsa nu sedan i Juni och det är två saker jag gjort. Tråkigt nog började samtidigt med båda så vet ej vilken som verkligen hjälp.

Började med B12 tillskott, ca 500mcg / dag.

Det andra är att jag fick irit som kommit tillbaka ett par gånger . Mot detta har jag då tagit cortison-ögondroppar (Maxidex). Dock har jag under en period haft uppehåll i nästan en månad utan blåsor. Kommer om ca 1 månad sluta med cortisondropparna och då kommer det väl visa sig vad det var som hjälpte.

Tror väl mest på att det vart cortisonet men hoppas på B-12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar