onsdag 16 mars 2011

En blandning av allt

Först vill jag bara säga TACK för att den här bloggen finns och för att folk är så aktiva, det känns så oerhört skönt att få bekräftat att jag inte överdriver i min smärta och att det är vanligt att få feber osv. Så skönt att inte vara ensam i detta helvete.

Det känns som att min afte passar in väldigt bra på vad många har skrivit innan. Det tydligaste sambandet vad gäller afte är helt klart det med förkylning, även om jag inte tycker mig ha nån värre förkylning just nu (men en helvetesblåsa i svalget), utan mest lite extra slemmigt. Sen kan jag inte heller minnas att jag hade så stora problem med afte innan jag opererade bort tonsillerna, men min syster har å andra sidan också afte så jag hade väl fått det i vilket fall som helst.

Sen har jag länge haft problem med vitamin B12-brist och började äta Behepan i somras. Det slog mig nu att jag inte haft så många blåsor sedan dess.

Så varför en blåsa nu helt plötsligt? Jag äter ju fortfarande Behepan och har högt B12-värde? Kan det vara för att jag satte in en p-ring för snart två veckor sen?? Eller för att jag bytte tandkräm för en vecka sen (från en billig till en annan förvisso).

Jag blev även helt kass i magen två dagar EFTER att aften kommit.

Så allt passar in och kanske är det kombinationen som gör det, jag kan iaf inte utesluta något som det är nu. SUCK! Jag tänkte börja skriva sjukdagbok så man kan bringa ordning i allt detta. :)

Kämpa på därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar