torsdag 10 mars 2011

Smärtlindring Afte


Hej på er,

Min Afte bryter ut när det är föskylningstider. När familjen börjar nysa och hosta så vet jag att det är riskläge för Afte för mig.

Vi var på semester i Thailand förra året och ett par tre afteblåsor bröt ut på mig. Dessa var ilskna och smärtan...ja ni vet! Jag gick till ett apotek och gapade stort, kvinnan bakom disken tog fram en liten tub med pasta som hon bad mig prova. Dagen efter åkte jag ner och köpte på mig det dom hade. Den lindrar smärtan jättefint och direkt. Det gör inte ont att applicera heller. Det läker inte fortare men när man ska äta osv så är den till STOR hjälp!

Det är en liiten tub med en flodhäst på, märket heter KENALOG Triamcinolone acetonide in dental paste. Tillverkaren verkar heta Bristol Myers Squibb.

Salvan är sträv, det går åt pyttelite och det fäster direkt. Lite sandpapperlikt.
Vad kommer den ifrån? Varför kan vi inte ha tillgång till den här?

Undrar Jag....

Lotta Moberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar