måndag 14 mars 2011

Jag har testat Oralmedic....

Jaha.... efter att ha läst många inlägg här om Oralmedic med blandade rescensioner bestämde jag mig till sist för att testa. Jag har ju testat allt annat på marknaden så varför inte? Visst var det hutlöst dyrt, 70:- per behandling men alla med afte vet ju att ett botemedel får kosta nästan vad som helst!

Eftersom jag läst i flera inlägg att det kan vara väldigt smärtsamt bad jag min man om hjälp och förberedde mig på smärta. Men FY F-N vad ont det gjorde!!!! Jag höll mig krampaktigt fast i handfatet och skrek rakt ut... mannen sa att mina ögon blev alldeles röda. Men efter att ha sköljt med kallt vatten var all smärta som bortblåst inkl. smärtan från blåsan. Jag trodde knappt det var sant.

Tyvärr varade det bara några timmar sedan var smärtan tillbaka och jag kan heller inte säga att behandlingen har kortat ner läkningstiden. Så tyvärr kommer jag nog inte att köpa det här läkemedlet heller fler gånger :(

Jag får helt enkelt fortsätta lita till mina värktabletter Tramadol som mycket effektivt tar bort all smärta i upp till 8 timmar och jag kan leva som vanligt!

En annan reflektion jag kan passa på att nämna när jag ändå skriver är att jag ser ett klart samband mellan p-piller och afte. Pga akne har jag under ett par års tid provat några olika sorters p-piller och varje gång blossar hela munnen upp i ett enda stort afte utbrott efter bara några dagar. Så det har jag gett upp nu! Inga mer hormoner för min del!

/Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar