lördag 3 september 2011

Eländet snart över

Hej
Jag har haft ett konstaterat afteutbrott förut, då med blåsor i munnen som ju såklart gjorde apont. Idag hittade jag den här sidan, och inser att jag har haft fler utbrott, men då inte fått rätt diagnos.

Nu har jag, sedan en vecka tillbaka, haft det jävligaste jag nånsin varit med om.
Det började med ont i halsen, men inte som vanligt, i halsmandlarna. Det här satt längre bak inåt svalget. I lördags började det göra ont att svälja, men det var hanterbart. Sen blev det bara värre o värre.
När jag kollade i halsen såg jag att det började bli som blåsor, men fattade ju ingenting.
I onsdags hade jag så ont så jag kunde bara sova 2 timmar på natten. Natten efter det som jag sammalagt 5 timmar, i olika omgångar. Då med lite bättre smärtlindring genom att ta maxdos alvedon och ipren.
Var hos läkaren i onsdags som konstaterade afte och att inget finns att göra. Hemskickad med en klapp på axeln.
Torsdag kväll satte en helvetisk huvudvärk in, antagligen pga av sömnbrist, ätit och druckit dåligt och ovanpå allt det en jävulsk psykisk press pga av andra saker.
Det blev färd till akuten. Prover togs för att kolla saltbalans och sänka. Sänkan var förhöjd men man kunde se att vita blodkropparna höll på att sjunka vilket var tecken på att det värsta passerat.
Jag blev satt på dubbel dos citodon samt ipren och kunde äntligen sova.
Jag har också använt zyx, strepsils och isglass.

Vilken pärs!
Har aldrig haft så ont i hela mitt liv! Hela halsen precis full med blåsor. Inte så mycket i munnen dock, ett par på underläppen och nån under tungan. Nu på slutet har jag fått i tandköttet i överkäken men dom har inte gjort så ont.

Jag gissar att detta utbrott kom sig av stressen. Jag har levt i en pressad situation länge och nu senaste veckorna har det intensifierats betydligt.

Nu inser jag ju att jag måste jobba på att förebygga ytterligare utbrott genom att hålla immunförsvaret bra och hantera stressen. Ska även byta tandkräm och lita till alla andra bra tips här.

Har just nu en gigantblåsa kvar, men en oroande smärta på ett nytt ställe i halsen. Oroar mig såklart för att det är mer blåsor på g. Huvva!



Tack för ordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar