fredag 2 september 2011

Oralmedic

Jag testade för första gången sent igårkväll Oralmedic. Helvete vad det gjorde ont men efter några sekunder var smärtan i blåsa som bortblåst. Har en stor rackare precis innanför läppen. Kändes efterråt som jag fått värsta fläskläppen tycker jag. Värkte lite i själva läppen ett tag efterråt men smärtan i blåsan försvann. Jag rekomenderar Oralmedic men det är som sagt svindyrt. Kostar 139 kr för två behandlingar. Man kan använda samma pinne och dutta på flera blåsor. Fick tyvärr använda båda. Ett annat råd som jag tror är bra det är att använda Oralmedic innan blåsorna blir så offantligt stora. Då gör det inte lika ont. Jag har två små blåsor också som jag tog medlet på och på dem gjorde det inte lika ont och behövdes inte lika mycket medel på heller. Blåsorna försvinner inte av Oralmedic utan det är ju svavelsom dödar den och så bildas deten beläggning över den som skyddar medan läkningen pågår. Det gör inte ont ett dugg efteråt kan jag säga och det är så skönt. Har man blåsorna ofta och väldigt många åt gången så blir det ganska dyrt i längden med Oralmedic. Man borde finna något som håller blåsorna borta för gått i stället. Hur många brukar ni få åt gången. Jag kan få allt mellan 1-4 stycken samtidigt.

Jag trodde jag hade hittat det, men inte då. Käkar ju B vitamin och det har i alla fall hållit blåsorna på avstånd och inte har de blivit så himla stora heller när de väl kommit. Bara i något enstaka fall. Bortar också tänderna med Zendium Classic. Förebygger också men håller dem inte borta för gott tyvärr.

Idag är det inte så svullet men känns som jag har en afteblåsa som inte gör ont.



Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar