onsdag 28 september 2011

Ofattbart ont!

Hej alla läsare!

Är otroligt glad att jag hittat denna blogg. Är en tjej på 24 år som haft "blemmor" som jag kallat dem i flera år, tills idag som jag fick reda på att det kallas afte. Jag har haft liknande blåsor som finns på en del publicerade bilder i bloggen, jag vet tro mig att det gör obeskrivligt ont! Just nu är jag hemma från jobbet just på grund av dessa blåsor, jag kan inte prata! Jag sluddrar och vill helst inte gå utanför dörren för ingen hör vad jag säger och det gör ont. Jag kan inte sova, varken äta eller göra något förutom att vara hemma. Hur kul är det att vara hemma från jobbet pga av detta? Jag vet inte hur jag ska förklara för mina kollegor och mina vänner för jag skäms lite, och det är svårt att förklara när det gör så ont att prata överhuvudtaget. Jag har just nu en blåsa längst ut på tungspetsen och sen har jag fått ngt mitt på tungan som gjort så att min tunga svullnat upp och har fruktansvärda smärtor, känns lite som om jag bränt mig på hett vatten eller något i den stilen. Jag är otroligt trött på dessa smärtor och återkommande blåsor!! Känns skönt att jag inte är ensam om detta. Jag hoppas att vi tillsammans som läser denna blogg kan hitta ett botemedel för detta för jag är som alla ni andra otroligt trött på detta. Jag använder munskölj Andolex som jag fick utskrivet av läkaren idag, och sen använder jag Xylocain 5 % också. Men det är en konstig känsla när hela munnen domnar bort, men det hjälper lite. Någon som har andra tips? spränga bort munnen helt kanske? :) Är bara trött på att få utstå denna smärta varje gång flera gånger i månaden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar