onsdag 17 april 2013

Bara fel

Jag blir så oerhört trött på detta. Jag hoppas det finns någon som har varit med om samma sak. Jag är 23 år och har haft afte så länge jag kan minnas. Min afte har gått väldigt mycket upp och ner med tiden. Eftersom jag har flyttat en del mellan olika städer har jag träffat väldigt många olika tandläkare och har nu problem att hitta någon som tar mig på allvar. Tandläkaren som bekräftade min afte har jag inte haft på flera år och idag har han troligtvis gått i pension för länge sedan.

Eftersom min afte har blivit värre går jag sällan fri från sår och blåsor i munnen. Tandläkarna reagerar på detta och skickar mig till olika tandhygienister för att jag borstar tänderna "dåligt". Och menar på att när jag börjar borsta "ordentligt" så kommer det att försvinna. Och så fortsätter det, jag väljer att byta tandläkare, men får samma sak där då det står i min journal att jag är slarvig med tandborstningen. Numera har det blivit att jag undviker att gå till tandläkaren för att jag får höra samma sak och skjutsas alltid vidare till en hygienist för att "lära mig" att borta tänderna.

Just nu har jag en sånt förfärligt sår att jag vill bara lägga mig ner i fosterställning och gråta. Halva ansiktet är ömt och jag har haft feber de senaste två dagarna.

Hur gör ni? Hur ser era tandläkare på det här?

1 kommentar:

  1. Fy vad hemskt! Jag lider verkligen med dig. Har själv ingen respekt för tandläkare och är inte förvånad. De är så insnöade på vad de sysslar med och bryr sig inte om något annat.

    Jag åt under hela min uppväxt blodtrycksmediciner som gjorde att jag fick muntorrhet vilket ledde till hål i tänderna och blåsor. Detta var det dock ingen som förklarade för mig då utan allt jag fick höra var att jag var slarvig och dålig på att borsta tändera. Kan det vara muntorrhet som ligger bakom det för dig också?

    Har du feber tycker jag att du ska ta alvedon både för febern och för att minska smärtan. Enda chansen för mig att kunna äta för tillfället.


    /Angelica

    SvaraRadera