torsdag 13 augusti 2009

Fick hjälp från Finland

Fick en stor blåsa på tungan som gjorde grymt ont, får blåsor några ggr per år men sällan så här ont. Hittade bloggar om Oralmedic men inga tandläkare i Göteborg som säljer medlet, jag ringde runt i några timmar, fick ingen hjälp alls.

ACO informerade om att Forsbergs Dental kan se var närmaste Tandläkare finns som säljer medlet jag fick deras telefonnummer. Men....tyvärr.

Forsbergs Dental har beslutat att inte lämna ut tandläkare som säljer Oralmedic eftersom det tydligen var så belastande för dessa stackars Tandläkare att sälja medlet istället för att laga tänder. Helt sjukt att vi "drabbade" inte ska kunna få ett snabbt sätt att köpa på.

ACO förhandlar med Apoteket men det kan ju ta ett tag till såklart.

Men det som söker han finner ett Apotek i Finland som har Internet försäljning, http://www.bothnia-apteekki.fi/ ett paket Oralmedic kostar 10 € plus 6€ i frakt, det kom hem på två dagar. Jag köpte på mig extra för framtida bruk.

Så hur fungerar det då? kanonbra :) kanske inte lika bra som det står i bruksanvisningen dock, det står att smärtan försvinner på några sekunder, annars har man inte täckt hela blåsan och ska göra om behandlingen. Det finns bara två behandlingar i paketet så det blir lite dyrt. Jag gjorde två behandlingar då smärtan var kvar efter första men det var den även efter andra...dock försvann det mesta av smärtan efter ca 1h. Efter det så känns det bara stramt som två stygn i tungan och lite brännande som om man råkat dricka för varmt.

Jag tror att denna smärta är efter behandlingen eftersom den gör riktigt ont att behandla och kan så klart svida en stund extra. Så mitt råd är behandla inte två ggr i onödan. Men prova Oralmedic jag kunde äta utan problem efter någon timme och även prata som varit svårt i flera dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar