lördag 28 november 2009

Hej igen, jag skrev inlägget om blåsor på tungan och jag försökte kommentera på inlägget över mitt om du som inte fick komma till vårdcentralen förrän om flera veckor. Jag kan inte kommentera! Det går inte....
Jag vill bara säga till dig att - om du får herpesmedicin utskriven så skriv gärna igen och berätta om det hjälper, jag har själv bett om att få det utskrivet, men eftersom blåsorna gått tillbaka då jag haft läkartid har de vägrat och sagt att - det syns inget, så jag kan inte skriva ut ngt. Man blir ju gråtfärdig för fan! Även om blåsorna gått tillbaks så kan man ändå känna dem som hårda knutor i hela tungan. Doktorn ville inte ens känna...
Hur som helst, jag har provat att byta tandkräm nu till Zendium, det funkade inte. Jag har pressat salt på tungan och efteråt gurglat med vademecum och vatten. DET har hjälpt däremot. Nu har jag iof haft blåsorna i ca 8-9 veckor och de kan ha läkt ut av sig självt, det vet jag inte än, jag ska prova samma metod nästa gång och se om läkningstiden blir kortare :)

Hang in there!
Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar