lördag 15 januari 2011

Tips för att kunna äta

Jag är en tjej på 18 år och haft de här blåsorna/såren i munnen
i 11 år nu.

Jag går väldigt ofta till tandläkaren för att de försöker hitta något
som hjälper och de har inga som helst svar på vad det kan bero på.
Har använt något som började på Klobetasol när jag var mindre och då funkade
det ganska bra, men sedan slutade det fungera.

Har läst igenom lite om vad ni andra har skrivit och inte sett någon som skrivit om bedövningar, hittills. Kan iallafall tipsa om att gå till en käkkirurg eller någon tandläkare och be om Xylocain, det är en salva man kan ha på blåsorna två gånger om dagen. Det underlättar verkligen att borsta tänderna. Sen använder jag även Lidokainhydroklorid, som man ska skölja munnen med, kan användas nästan hur ofta som helst.

Nu i veckan besökte jag även Dr Yang i Stockholm, hon hade varit med på tv och hade tydligen hjälp någon med afteblåsor. Fick örter jag ska göra te av och så fick jag B2 tabletter. Bara att hoppas att det funkar :)


/Kajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar