onsdag 26 januari 2011

Detta hjälpte mig:

Hej!
Jag är 45 år och har lidit av afte sedan 15 års åldern. Under vissa perioder har jag knappt kunnat prata på grund av jättesår i munnen.

Precis som de flesta här har jag provat allehanda preparat och kurer. En del har lindrat och en del har hållit såren i schack, men inget, utom Kenacort, som inte tillverkas längre, har förhindrat utbrotten. Såren utveklas, på mig, ifrån små sår i munnen.

Har även provat olika tandkrämer och blivit tipsad om Zendium. Har dock inte tyckt att det funkat alls, tills här om månaden, när jag provade Zendium Syraförsvar!

Jag hade sår på gång när jag började använda ovan nämnda tandkräm. Såren försvann och det fort... Sedan dess har jag inte haft några problem med Aften. Jag har även bitit mig i kinden vid något tillfälle. Detta har tidigare alltid orsakat Afteutbrott. Inte denna gång.

Tandkrämen ökar munnens syraförsvar. Detta får mig att undra om inte Afte är en slags frätskada i redan befintliga sår. Har vi dåligt försvar mot syra, fräter denna i såren som, i stället för att läkas på normalt sätt, växer. En hake i mitt resonemang är att såren, så småningom, efter mycket lidande, trots allt läks.

Jaja, jag är lekman och mina teorier kan vara helt i det blå, men Tandkrämen Zendium Syraförsvar (Grön tub) har hjälpt mig.

Observera att jag enbart använder tandkrämen till tandborstning. Något smetande direkt i såren har inte varit varit nödvändigt.

Hoppas detta kan funka för er andra också.

Lycka till!
Per Johannesson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar