söndag 23 oktober 2011

I underlivet???

Jag och min familj har lidit av Afte i många år. Blåsorna dyker upp titt som tätt, vissa gånger vill man bara försvinna från jorden känns det som. Smärtan är så jobbigt, speciellt när det sätter sig i svalget.
Till min undran.. För drygt fyra år sedan fick jag en centimeterstor afteliknande blåsa i underlivet. (ser exakt ut som blåsorna i munnen), på insidan av ena blygdläppen. Jag var samtidigt förkyld med hög feber. Jag kunde inte kissa på flera dagar och blev till slut skickad till kvinnokliniken på sjukhuset där flera gynekologer/läkare undersökte mig men ingen kunde hitta något fel. Proverna de tog visade inget de heller. Jag fick xylokain som hjälpte mot smärtan. Fick även penicillin mot detta (för herpes) som inte hjälpte. Några år senare fick jag en till blåsa i underlivet. Jag berättade att det inte var herpes förra gng, ändå fick jag samma medicin denna gången för det "måste ju vara herpes". Provsvaren kom tillbaks negativa denna gången också. Så min undran, kan man ha afte "där nere"? Blåsorna såg exakt likadana ut och gjorde precis lika hemskt ont. Någon som varit med om detta? Kan ju tillägga att både jag och min man har bara haft varandra som sexpartners, så någon könssjukdom låter inte troligt.

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag har inte haft blåsor i underlivet men min läkare frågade om det. Det finns en ovanlig sjukdom som heter Behcets sjukdom. Kolla upp det!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att du ska kolla upp detta, så att du kan vara säker på att det inte är Behcets!

    SvaraRadera
  3. Hur har det gått för dig? Var det Bechets? Jag har precis drabbats av symtom så som du beskriver o skall träffa läkare i morn. Man undrar ju så vad det är som händer i kroppen!
    Hör gärna av dig!!

    SvaraRadera