fredag 28 oktober 2011

Måste få avreagera mig!

Hallå allihopa, är glad att jag hittat hit. Jag är en tjej på 20 år som har levt med dessa blåsor i över fem års tid nu. Konstigt nog blev det värre efter det att jag tog studenten och all stress minskade, borde det inte ha blivit tvärtom? Jag upplever som många andra att jag får mer blåsor så fort jag blir stressad eller orolig över något. Jag har även stora problem med magen (har haft hela mitt liv) och så fort den är i obalans kommer dessa j*vla blåsor direkt!! Får dem alltid på underläppen eller på tungan och oftast blir dom som djupa kratrar... Det händer sällan att jag bara får en enda. Oftast vet man att det kommer minst tre till. Det händer ofta att dom sätter sig nära varandra och "växer ihop". Läppen blir då jätte svullen och jag kan knappt äta eller dricka och än mindre prata. Detta är verkligen ett stort problem. Jag blir på ett enormt dåligt humör & kan knappt göra mig förstådd eftersom jag börjar läspa då de gör så förbannat ont!!! Detta är verkligen psykiskt påfrestande och jag mår dåligt av det. Att pussa på pojkvännen är bara att glömma och jag känner mig som en riktigt grinig och dålig flickvän i perioder. Har provat aftex, så sjukt värdelöst. Blåsorna bara växer men försvinner aldrig. Det enda som fungerat är Oralmedic men smärtan när man applicerar går ju knappast att beskriva. Mitt hjärta börjar dunka i superfart, ögonen blir illröda och saliven bara rinner okontrollerat. Tycker det känns som att gnugga in salt i ett öppet köttsår. Någon annan som också upplever det? Ofta får man även göra två behandlingar under en vecka för att det ska försvinna och hur dyrt blir inte det i längden? Vad mer kan jag göra?!

Skönt att få ur sig lite till er som förstår hur det verkligen känns.

/Louise

1 kommentar:

  1. Jag jobbar inom sjukvården, och jag har samma problem som dig. Jag gick till en läkare som jag i princip styckade med frågor och rop på hjälp. Det han sa var att det inte fanns någon riktigt hjälp. Ingen vet riktigt varför man få afte. I alla fall, han skrev ut xylicain viskös, bedövning för munnen. Detta bedövar dock bara ca 15min...

    SvaraRadera