tisdag 26 januari 2010

Hej på er,

Sedan 1,5 år tillbaka får jag afteblåsor då och då.... rätt stora anfall tycker jag själv, med stora blåsor på tungan och längs med kinderna ovanför/nedanför tänderna. Jag förknippar aften med stress & hormoner. Varje anfall börjar med ett migrän anfall med bortdomnad läpp, och sedan efter ngn dag kommer blåsorna.

Jag har hittat homeopati medicin när jag var i Frankrike, den heter Homéoaftyl, och är tabletter som man suger på (4-5 ggr om dagen), och de har lyckats lindra och få bort blåsorna om man börjar ta dem när man känner att blåsorna är på gång. De värsta blåsorna på tungan har försvunnit medan det har varit svårare med blåsorna innan för kinderna, antar att det är svårt att sprida tabletten innan för kinderna.
De fungerar för mig - placebo effekt eller inte!

Det står att tabletterna innehåller; borax , kalium bichromicum, sulfuricum acidum, - jag är ingen kemist, men det kanske säger ngn annat ngt!

Mvh,
Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar