onsdag 11 mars 2009

Kärt återseende

Jag hade kraftig Afte fram till 25 årsåldern, sen försvann den efter att jag slutat snusa och höll sig borta i över tio år.

Men så råkade jag bita mig kraftigt i läppen, och vips fick jag en blåsa som sedan blev ett par till. Efter några veckor förvann blåsorna och nu har jag inte känt av något på flera månader.

Det styrker min teori om att Afte är ett virus, som i det här fallet fick fäste i bitsåret. Kanske har ni med mer omfattande Afte större benägenhet för vanliga munsår eller känsligare vävnad i munnen, som blir grogrund för nya blåsor?

Några tips på bot har jag inte, mer än att min mun mår bäst när den är helt renborstad.

Micke

1 kommentar:

  1. Tack för ditt inlägg! Ja vad afte beror på är ju en gåta men kanske har du rätt! Att hålla munnen ren och fri från skador verkar vara ett bra sätt att slippa dom jävlarna (ursäkta uttrycket)!

    //Katarina afte.se

    SvaraRadera