onsdag 11 mars 2009

Kenacort-T

Hej,
Hade egentligen tänkt skriva om hur man skall göra för att få bäst resultat av att använda Kenacort-T (dvs: torka torrt, lägg på rejäl en klick, ät och drick inget på flera timmar (varför precis innan sänggående är ett bra tillfälle). På två dagar brukar smärtan i blåsan ha försvunnit helt). Men! Nu ser jag att Kenacort-T avregistrerats som läkemedel. Varför undrar man ju?? För mig har det varit en räddare i nöden. Jag tänkte nu kontakta Apoteket och se om det finns ngn förklaring och om det finns något ersättningspreparat. Annars får vi starta ett uppror eller något så att det börjar säljas igen! :-)
Hälsn Nina A

4 kommentarer:

  1. Det är verkligen konstigt att de ska sluta sälja Kenakort, inget lovordas väl så mycket som det av oss som drabbas av afte. Kolla upp anledningen och blogga om det! :)

    //Katarina afte.se

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig om att det inte alls känns bra. Vi bör ta kontakt med företaget och höra varför det läggs ner - anledningen kan ju (hemska tanke) vara att det inte är bra att få så mycket cortison i munnen/kroppen. När jag hörde talas om att Kenacort skulle sluta säljas köpte jag lagret på tre apotek och har därför så att jag klarar mig ett tag till.

    SvaraRadera
  3. Aj aj aj. Råkade igår spruta ut halva min tub på golvet... visste inte då värdet av denna min sista tub. Katastrof om den inte finns längre. Det enda som hjälper, dock bara ibland...

    SvaraRadera
  4. Fantastisk att hag har hittat er som lider av after preciss som jag. Jag är också förvånad och förbannat över kenacort förvinnandet. Jag har använt den i flera år med fantastisk resultat. Jag led tidigare enormt av dessa after. Jag har preciss skrivit till Bristol-Myers Squibb för ett svar. Jag har flyttat från Sverige för några år sen och är beroende av vänner och bekanta brukar ta några tuber med sig när de hälsar på. Jag hoppas att någon kan få reda på var kan man få ta på kenacort...

    SvaraRadera