lördag 28 mars 2009

Detta har hjälpt mig enormt!

Hej!

Som de flesta på denna bloggen så har jag lidit av tunga afteblåsor under hela mitt liv. Det som har gjort att dessa nästan försvunnit helt (bortsett från de gånger jag biter fel och skapar en blödning) är följande:

1. Inhandlade en eltandborste och borstar två minuter med Zendium tandkräm
2. Därefter kör jag Plackers mellan tänderna för att få bort alla möjliga matrester som kan skapa fel bakterieflora
3. Avslutar med att skölja med Listerine

Stegen ovan har gjort att jag har fått bort nästan alla blåsor. Jag har tidigare borstat noggrant men inte på sättet ovan, och jag har inte använt plackers på samma sätt. Det handlar alltså om att hålla tänderna borta från så mycket matrester som möjligt och vara supernoggrann med att hålla dessa stegen varje morgon och varje kväll.

Lite tips från mig :)
/Hasse

1 kommentar:

  1. Tusen tack! Blir till att inhandla diverse av ovan nämnda imorgon. :) Funkar detta för att FÖREBYGGA blåsor känns ju 60 spänn för en engångsbehandling med Oralmedic (utan förebyggande effekt) ganska bortkastat. / Erik

    SvaraRadera