lördag 7 maj 2011

Alltid höger sida, smärta i ansikte och skalp

Är det någon annan som känner igen detta?

För tillfället har jag en stooor finne på höger sida om näsryggen samt ont i höger öga, höger kind och ett afteutbrott på gång (ett pärlband innanför tänderna i höger överkäke). Ibland har jag också haft ont i höger öra och trott att jag har öroninflammation, men sen har ett afteutbrott dykt upp. Ibland får jag också ont i höger sida av skalpen.
Även när jag har munsår (alltså vanlig herpes på utsidan av läpparna) så får jag det alltid på höger sida, aldrig på vänster. När jag får migrän är det höger sida som drabbas.

Jag har för övrigt haft afte så länge jag kan minnas, men inte särskilt ofta, mestadels i samband med stress, förkylning och andra påfrestningar på kroppen. Under ganska lång tid åt jag Longovital som jag tyckte hjälpte bra, men sen började jag få soleksem och förstod efter ännu något år att eksemet antagligen berodde på Longovitalen så då slutade jag med det. Numera får jag stå ut med ett och annat afteutbrott per år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar