måndag 30 maj 2011

Ett helvete

Detta är den mest påtagliga och outhärdliga smärta jag någonsin känt i mitt 18 åriga liv. Jag skulle hellre bryta vartenda jävla ben i kroppen, och jag lovar att det skulle vara en skönare upplevelse. Jag är nu inne på min femte dag med dessa förfärliga blåsor som jag föraktar av hela mitt liv. Det är tredje gången nu jag har blivit drabbad i den här mängden av blåsor. Och fast jag inte har fått bekräftelse av någon läkare/tandläkare att det är afte jag lider av kan jag med nästan all säkerhet garantera att det är det. Speciellt när jag läser hur alla andra beskriver hur helvetiskt ont det gör. Jag kan identifiera mig exakt med denna smärta..

Jag käkar panodil, borstar tänderna med zendium tandkräm, sköljer munnen med paroex och kletar aftamed på blåsorna. Med lite tur lindrar det upp till en halvtimme. Men jag är beredd att göra vad som helst för att slippa detta helvete. Det enda som hjälper är tanken på att jag inte är ensam, fast jag lider med alla er där ute som behöver dras med detta och hoppas verkligen på ett botemedel som kan motverka blåsorna helt...

En annan grej är att jag även har fått blåsor över hela kroppen, mest på magen och ryggen. Vattkoppor är helt uteslutet eftersom jag hade väldigt mycket när jag var liten. Dessa kliar inte heller.. Så nu undrar jag om det kan ha något med blåsorna i munnen att göra? Eller är det bara något virus som har brutit ut på detta sätt? Har kollat upp mig hos vårdcentralen men dom kunde inte säga vad det var, bara att det "förmodligen var något virus". Så nu får jag väl bara vänta och se vad som händer med mig...

/ En som snart ger upp hoppet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar