tisdag 24 maj 2011

Inne på dag 5, blåsorna börjar sakta men säkert försvinna. I förrgår var jag på närakuten, läkaren skrev ut två recept. Det ena var xylocain viskös och den andra var någon antibiotika kur som skulle ta upp till 6 dagar att få hem, det va tydligen en beställningsvara. Har inte varit nere på apoteket än, men funderar att beställa hem den å ha i reserv nästa gång. De senaste dagarna har jag alltså proppat käften med xylocain viskös, zendium tandkräm med syraförsvar (som konstigt nog bedövar en del) och citodon. Igår va smärtan så intensiv att jag i desperat försök började klippa av blåsorna från tungan i hopp om att det skulle kännas bättre. Tog nog bort ett tio-tal, sen klarade jag inte av nå mer. Det gjorde ont, galet ont! Att få bort resten av de 50-tal blåsorna som va kvar va bara att glömma. Men dom största fick jag bort och idag känns det faktiskt lite bättre på tungan, eller mycket bättre! Sen har jag märkt att det hjälper å tugga starka tuggumin, visserligen gör det lite ont i början men sen bedövas tungan och det känns lättare.

Nu ser jag fram emot kommande dagar, då jag känner att läkningsprocessen är i full rulle och snart kommer jag ha en frisk och kry tunga igen. Sen hoppas jag verkligen att det tar flera år tills det dyker upp nästa gång som sist. Fast helst så vill man ju slippa det helt. Lycka till nu allesammans därute!

Kramar/ N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar