måndag 23 maj 2011

Vad jag inte visste.

Nej, jag hade inte den blekaste.
Jag hade aldrig hört talas om det, eller någon annan som upplevde det.
Afte.

Efter att under 19 av mina 29 år haft extremt smärtsamma stora såriga blåsor i mun och svalg har jag först IDAG förstått, och ens hittat, att det är Afte jag lider av.
Jag har ett arbete där jag pratar i telefon mest hela tiden och det har lett till att jag behövs sjukskriva mig i tid och otid, och förståelsen för att man gör det på grund av blåsor är ju ungefär lika med NOLL.

Jag har så långt tillbaka jag kan minnas haft dessa blåsor, som dyker upp med 1-2 månaders mellanrum och håller i sig mellan 1-2 veckor.
Under gymnasietiden fick jag någon receptbelagd munskölj som bedövade så jag kunde klara av dagarna då det var som värst.

Det var så jag hittade hit...

Mitt googlande efter den munsköljen, som jag ännu inte hittat namnet på.

Mina blåsor dök upp, för den här episoden, i torsdags och idag har jag nåt peaken tror jag.
Jag sitter och sluddrar med tårar i ögonen, knaprar en och annan alvedon i hopp om att det hjälper och har försökt få i mig en flytande lunch.

Men TACK för den här sidan, och oj vad jag ska läsa in mig och ta del av era fina råd och tips.

Lycka är att få ett svar på smärtan och kanske i sinom tid förstå hur jag ska göra för att underlätta den.

//Catten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar